10/9/16

Πενήντα φράσεις για να βάλεις το παιδί σου στην κόλαση






Διάβασα τυχαία εδώ http://ingossip.gr/paraxena/544463-
μερικές καλές συμβουλές για τους γονείς που θέλουν να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση των παιδιών τους και να αναπτύξουν μαζί τους μια τρυφερή και αγαπητική σχέση.

Είναι αλήθεια ότι μερικές φορές η μαμά ή ο μπαμπάς είναι κουρασμένοι, εκνευρισμένοι, αφηρημένοι και λένε στο παιδί άσκεφτες κουβέντες που δεν τις εννοούν. Μετά βέβαια αναγνωρίζουν το λάθος τους και συνήθως επανορθώνουν. Το παιδί έχει ένστικτο. Καταλαβαίνει πότε οι γονείς του πετάνε μια άστοχη φράση που δεν την εννοούν, εφόσον βέβαια η συνολική συμπεριφορά τους απέναντί του είναι σε γενικές γραμμές σωστή. Δεν πρόκειται το παιδί να γίνει, όταν μεγαλώσει, κανένας κατά συρροήν δολοφόνος, αν η μαμά του τού είπε ένα μεσημέρι, κουρασμένη καθώς ήταν από τη δουλειά: «φάε το φαγητό σου και μη με ζαλίζεις, έχω τα νεύρα μου σήμερα». Το παιδί που μεγαλώνει σε ένα αγαπητικό και υποστηρικτικό περιβάλλον, δεν θα δώσει σημασία, αν καμιά φορά οι γονείς πουν και καμιά κουβέντα παραπάνω.

Το πρόβλημα είναι, αν το παιδί ακούει από το πρωί ως το βράδυ αυτές τις παραπάνω κουβέντες και ποτέ δεν ακούει και καμιά καλή κουβέντα. Τότε οι πιθανότητες να γίνει στο μέλλον σίριαλ κίλερ, βιαστής, καταθλιπτικός, αυτοκτονικός, απροσάρμοστος, αλκοολικός, γεμάτος φοβίες και ανασφάλειες αυξάνονται κατακόρυφα.

Στη συνέχεια το άρθρο παραθέτει ως παραδείγματα 50 φράσεις που μπορούμε σε διάφορες παραλλαγές  να λέμε στο παιδί για να αυξήσουμε την αυτοπεποίθησή του, να το κάνουμε να νιώσει σιγουριά, να του δώσουμε να καταλάβει ότι είμαστε πάντα κοντά του στις διάφορες δυσκολίες και κακοτοπιές και ότι φυσικά το αγαπούμε.

Διαβάζοντας αυτές τις φράσεις μπήκα στον πειρασμό να τις αντιστρέψω, να παραθέσω δηλαδή το αρνητικό τους. Κάνοντάς το ανοίχτηκε μπροστά μου μια μικρή κόλαση.

Πώς να νιώθει άραγε ένα παιδί που ακούει από το πρωί ως το βράδυ κάθε μέρα επί χρόνια αυτές τις 50 φονικές φράσεις; Δεν θα γίνει ένας ανισόρροπος ενήλικας;

Θα μου πείτε, όχι, είναι αδύνατο να συμβεί αυτό στην πραγματικότητα, όλο και κάποια καλή κουβέντα θα του λένε οι γονείς του μια στο τόσο. Κι όμως... μπορεί να συμβεί. Τυχαία λέτε είναι γεμάτος ο κόσμος μας από δυστυχισμένους και απροσάρμοστους ανθρώπους;

Ιδού λοιπόν οι θετικές φράσεις και το αρνητικό τους, οι φράσεις που μαχαιρώνουν την παιδική ψυχή:


1 Μου αρέσει να σε βλέπω να χαμογελάς.

Μου αρέσει να σε βλέπω να υπακούς.

2. Χρειάζομαι τη βοήθειά σου.

Έλα εδώ να με βοηθήσεις, δεν με λυπάσαι;

3. Πήρες σπουδαία απόφαση.

 Θάλασσα τα έκανες.

4. Ευχαριστώ που μου το είπες.

Πες μου την αλήθεια, μη μου κρύβεσαι.

5. Είμαι περήφανη για σένα.

Ντρέπομαι για σένα.

 6. Μου αρέσει να περνάμε χρόνο μαζί.

Δεν σε θέλω στα πόδια μου, άσε με ήσυχη.

 7. Μου αρέσουν οι φίλοι σου.

Ξέρουν οι φίλοι σου τι κουμάσι είσαι;

8. Ποια ήταν η αγαπημένη στιγμή της ημέρας σου;

Γιατί δεν έπλυνες τα πιάτα; Τι έκανες όλη μέρα;

9. Θες να κάνουμε κάτι οι δυο μας;

Δεν σε εμπιστεύομαι σε τίποτα.

10. Ποια είναι η γνώμη σου;

 Πάψε, δεν ξέρεις εσύ απ’ αυτά.

11. Πιστεύω σε σένα.

Απέτυχα με σένα.

12. Η δασκάλα σου πιστεύει σε σένα.

Υποκρίνεσαι και τους ξεγελάς όλους.

13. Μου αρέσει να σε βλέπω να παίζεις.

Μην παίζεις, θα λερωθείς.

14. Μου αρέσει να σε βλέπω να αθλείσαι.

Ο νους σου είναι πότε θα ξεπορτίσεις.

15. Θα τα καταφέρεις, το ξέρω.

Έτσι που πας, δεν πρόκειται να προκόψεις στη ζωή σου.

16. Σου έχω μια έκπληξη!

Σου έχω μια έκπληξη, θα μείνεις μόνος-η το σαββατοκύριακο, εμείς φεύγουμε.

17. Εσύ πώς το βλέπεις; Εξήγησέ μου τη δική σου πλευρά.

Δεν μου χρειάζονται οι συμβουλές σου, είσαι πολύ μικρός-ή εσύ για να έχεις άποψη.

18. Χαίρομαι που σε βλέπω χαρούμενο/η!

Όλο μούτρα είσαι.

19. Δεν τρέχει τίποτα, όλοι κάνουμε λάθη.

Ας έκανες μια φορά και κάτι σωστό.

20. Έφτιαξα το αγαπημένο σου φαγητό!

Σ’ αρέσει δεν σ’ αρέσει, αυτό θα φας.

21. Έκανες σπουδαία δουλειά. Πρέπει να είσαι περήφανος/η για τον εαυτό σου.

Δεν ντρέπεσαι καθόλου για τον τρόπο που φέρθηκες;

 22. Το αξίζεις.

Χαράμι πήγαν οι θυσίες μου.

23. Καταπληκτική ιδέα!

Μη λες σαχλαμάρες.

24. Σε ευχαριστώ που με βοηθάς.

Είσαι υποχρεωμένος-η να με βοηθάς.

25. Με κάνεις και γελάω.

Κλαίω μέρα νύχτα εξαιτίας σου.

26. Δεν παίζεσαι!

Όλο να αντιμιλάς ξέρεις, κανένας σεβασμός.

27. Σε εμπιστεύομαι.

Δεν σου έχω καμιά εμπιστοσύνη.

28. Είσαι σπουδαίος φίλος/φίλη. Οι φίλοι σου είναι τυχεροί που σε έχουν.

Μόνο τους φίλους σου αγαπάς, εμάς όχι.

29. Μπορείς να μου λες τα πάντα.

Θα μου λες τα πάντα για να ξέρω τι γίνεται.

30. Θα είμαι πάντα δίπλα σου.

Θα είμαι πάντα εδώ να σου θυμίζω τις υποχρεώσεις σου.

31. Πώς μπορώ να σε βοηθήσω;

Να τα βγάλεις πέρα μόνος-η σου.

32. Μου έλειψες.

Πού γύριζες όλη μέρα;

33. Για πες μου περισσότερα…

Μη με απασχολείς, έχω δουλειά.

34. Σε όλους μας έχει συμβεί.

Είσαι άχρηστος-η.

35. Δεν μπορούμε να αρέσουμε σε όλους.

Έτσι που φέρεσαι, κανείς δεν σε θέλει.

36. Η γνώμη σου είναι σημαντική. Να τη λες!

Να μην πετάγεσαι συνέχεια. Είσαι προπέτης-α.

37. Δεν είναι κακό να λες όχι.

Δεν ντράπηκες να πεις όχι;

38. Η μέρα που γεννήθηκες ήταν μία από τις καλύτερες μέρες της ζωής μου.

Κατά λάθος γεννήθηκες. Εγώ δεν ήθελα παιδιά.

49. Είσαι σπουδαίο παιδί.

Είσαι τεμπέλης-α.

40. Τι σου λέει το ένστικτό σου;

Να κάνεις αυτό που σου λέω.

41. Τι σου λέει το σώμα σου;

Αυτό το ρούχο θα φορέσεις και πάψε να κλαις.

42. Σε ευχαριστώ.

Ποτέ δεν μας έχεις πει ένα ευχαριστώ.

43. Πιστεύω ότι μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο.

Κρίμα τα όνειρα που είχα για σένα.

44. Σε ακούω. Σε προσέχω.

Σε παρακολουθώ άγρυπνα, πρόσεξε τι κάνεις!

45. Θες να το συζητήσουμε;

Γιατί δεν παίρνεις από συμβουλές;

46. Είναι δική σου απόφαση.

Δεν αποφασίζεις εσύ εδώ μέσα.

47. Συγγνώμη. Δεν έπρεπε να αντιδράσω έτσι.

Έχω δικαίωμα να σε επιπλήττω.

48. Τι μπορώ να κάνω για να γίνω καλύτερη μαμά (ή μπαμπάς) για σένα;

Καμιά μητέρα δεν είναι καλύτερη από μένα.

49. Σε αγαπώ.

Τι αχάριστος-η που είσαι!

50. Θα σε αγαπώ ό,τι κι αν γίνει.

Δεν μ’ αγαπάς, είσαι άπονο παιδί.




Δεν υπάρχουν σχόλια: