27/2/20

Μην ανησυχείτε, μόνο οι γέροι θα πεθάνουν





 Καλά τα λένε οι ειδικοί και οι αρμόδιοι, οι επιστήμονες που βγαίνουν στην τηλεόραση και καθησυχάζουν (τρόπον τινά) το κοινό. Να μην επαναλάβω όσα λένε, τα έχουμε όλοι εμπεδώσει.

Αλλ’ όμως, ποιο κοινό καθησυχάζουν; Αυτούς που είναι νέοι ή έστω και μεσόκοποι, κάτω δηλαδή των εξήντα χρονών. Για όσους είναι πάνω από το όριο αυτό λένε – πάντα καθησυχαστικά: ο κορονοϊός πλήττει (θανάσιμα εννοούν) κυρίως τους ηλικιωμένους και όσους έχουν ήδη προβλήματα με την υγεία τους.

Εμμέσως πλην σαφώς, πλαγίως και διπλωματικώς αφήνουν να εννοηθεί ότι όσοι είναι πάνω από εξήντα χρονών καλά θα κάνουν να ανησυχούν. Δεν το λένε ευθέως για να μη δημιουργήσουν πανικό και ο νοών νοείτω.

Πάντως με τον τρόπο που το λένε αφήνουν να εννοηθεί και κάτι, ας το πούμε ρατσιστικό, μια και είναι της μόδας να μιλάμε για φασίστες και ρατσιστές. Θα μπορούσα να μεταφράσω τα καθησυχαστικά τους σχόλια ως εξής:

«Οι γέροι κινδυνεύουν, αλλά είναι γέροι, κι αν πεθάνουν από τον κορονοϊό, δεν είναι, ρε φίλοι, και τόσο τρομερό, γέροι είναι, έχουν φάει τα ψωμιά τους, ας μας αδειάσουν τον τόπο, δεν πειράζει».

Το κακό είναι ότι εγώ ανήκω σ’ αυτή την ηλικιακή ομάδα και παρ’ όλο που αισθάνομαι μια χαρά και έχω όρεξη να γράφω και να διαβάζω και να κάνω πράγματα που με ευχαριστούν, δεν είμαι καθόλου, μα καθόλου ήσυχη με αυτά που ακούω να λένε οι ειδικοί.

Οι δε δημοσιογράφοι που κάνουν τις ερωτήσεις, δεν ρωτούν (πάντα για να μη δημιουργήσουν πανικό): «Και οι άνω των εξήντα, κύριε Τέτοιε, τι να κάνουν; Να μην ανησυχούν κι αυτοί; Να συνεχίσουν κανονικά τη ζωή τους ή να πάρουν κάποιες προφυλάξεις; Και ποιες;»

Σιγή απόλυτη για μας, την ομάδα υψηλού κινδύνου. 

Λοιπόν, εγώ ανησυχώ και μάλιστα πολύ, κύριοι ειδήμονες και κύριοι δημοσιογράφοι. Καθότι έχω περάσει τα εβδομήντα και μπορεί να είναι καλή η υγεία μου, αλλά καπνίζω εδώ και πολλά χρόνια και όποτε περνώ ένα κοινό, κοινότατο κρυολόγημα, βράζει το στήθος μου και πρέπει να περάσουν 15-20 μέρες για να συνέλθω.

Και μη μου την πέσετε τώρα οι αντικαπνιστές, γιατί δεν είναι αυτό το θέμα μας. Είμαι καπνίστρια και έχω υπόψη μου τους κινδύνους του καπνίσματος. Ο κορονοϊός δεν βρισκόταν ανάμεσα σ’ αυτούς, είναι καινούργιο φρούτο και θα ήταν παράλογο να φοβάμαι για κάτι που δεν ήξερα ότι θα εμφανιζόταν σήμερα.

Πόσα άραγε εκατομμύρια συμπολιτών μας συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία «εξήντα χρονών και πάνω με προβλήματα υγείας;» Ή και απλώς στην κατηγορία «εξήντα και πάνω»; Δεν είναι εκατό, δεν είναι διακόσιοι, είναι μερικά εκατομμύρια.

Πείτε και γι’ αυτούς κάτι, πριν μείνει άδεια η μισή Ελλάδα.




1 σχόλιο:

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.