11/4/24

23. Κι άλλα καλοκαιρινά ταξίδια ("Ένα παιδί μεγαλώνει στα Ταμπακαριά")

 

 



 


 

Μερικές φορές η μαμά με παίρνει μαζί της στα Μέθανα που πάει για ιαματικά λουτρά. Παίρνουμε το καραβάκι από τον Πειραιά και φτάνουμε στα Μέθανα που βρομάνε, αλλά αυτή είναι καλή βρόμα, κάνει καλό στην υγεία. Η μαμά πάει και βουτά σε κάτι ζεστά νερά μαζί με άλλες κυρίες κι εγώ περιμένω απέξω. Μετά κάνουμε βόλτες και τρώμε καμιά φορά σε εστιατόριο αλλά όχι πάντα, γιατί η μαμά θέλει να κάνει οικονομία και ετοιμάζει φαγητό στο δωμάτιο που μένουμε και το πάει στον φούρνο και της το ψήνουν. Βγάζουμε και φωτογραφίες που μας δείχνουν να κάνουμε βόλτες στα Μέθανα.

 

Άλλα καλοκαίρια πάμε στην Κασταμονίτσα, στο χωριό της μαμάς, που είναι κι αυτό μακριά από την πόλη μας, στο Ηράκλειο. Παίρνουμε το λεωφορείο πρωί-πρωί και ταξιδεύουμε μισή μέρα και φτάνουμε στο Ηράκλειο το μεσημέρι. Άλλοτε παίρνουμε το πλοίο που πηγαίνει παραλία-παραλία και φτάνουμε πάλι μεσημέρι στο Ηράκλειο. Μετά παίρνουμε το λεωφορείο και φτάνουμε το απόγευμα στο χωριό.

 

Εδώ έχω πολλά ξαδέρφια και θείους και τον παππού που φορά βράκα και στιβάνια. Ούτε κι αυτός ο παππούς μιλά πολύ, αλλά, όταν ήταν νέος, είχε ανέβει στα βουνά και πολεμούσε τους Τούρκους. Μένει μόνος στο παλιό σπίτι, ψηλά στην άκρη του χωριού και τα ξαδέρφια μου του πάνε φαγητό κάθε μέρα. Πάω κι εγώ μαζί τους και του κάνω παρέα λίγη ώρα.

 

Μετά φεύγουμε, κατεβαίνουμε στο σπίτι του θείου που μας φιλοξενεί κι εκεί παίζω με τα ξαδέρφια μου στα χωράφια όλη μέρα. Όταν βραδιάζει, μαζευόμαστε μέσα και ανάβουμε τις λάμπες, γιατί ούτε κι εδώ έχουν ηλεκτρικό. Λέμε ιστορίες και γελάμε. Εδώ όμως δεν κλαίνε, όταν πηγαίνουμε ούτε όταν φεύγουμε. Βέβαια το χωριό της μαμάς είναι πιο κοντά, ενώ του μπαμπά είναι πολύ μακριά. Γι’ αυτό εκεί πέρα κλαίνε.

 

Όταν γυρίζω από τα ταξίδια αυτά και συναντώ τα παιδιά της γειτονιάς και τις φίλες μου στο σχολείο, τους λέω όλα όσα είδα και με ακούνε με πολλή προσοχή. Κανείς τους δεν έχει φύγει από την πόλη μας και δεν έχει δει αυτά που έχω δει εγώ.

 

Άμα μεγαλώσω, θα πάω να μείνω στην Αθήνα. Η εφημερίδα, εκεί που λέει «κινηματογράφοι», έχει μια ολόκληρη σελίδα με κινηματογράφους, ενώ εδώ έχουμε μόνο τρεις. Όταν θα μεγαλώσω και θα μένω στην Αθήνα και θα είμαι πλούσια οπωσδήποτε, θα παίρνω την εφημερίδα και θα διαλέγω σε ποιο κινηματογράφο θέλω να πάω και μετά θα παίρνω μια κούρσα και θα λέω στον οδηγό να με πάει  εκεί.

 

Τι ωραία ζωή που θα κάνω! Αλλά πρέπει πρώτα να μεγαλώσω.


***

Στις φωτογραφίες: Μέθανα


(Συνεχίζεται)




 

Δεν υπάρχουν σχόλια: