Νομίζω ότι την αρχή
την έκανε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ο πρώτος, όταν απευθύνθηκε στον λαό με την
προσφώνηση: «Ελληνίδες, Έλληνες». Έτσι καταλάβαμε εμείς οι γυναίκες ότι δεν
είμαστε Έλληνες αλλά Ελληνίδες.
Το πράγμα προχώρησε με
τα χρόνια, όχι πολύ γρήγορα, αλλά πάντως προχώρησε και τα τελευταία χρόνια
άρχισε μάλιστα να καλπάζει. Ήρθαν και τα νέα από το εξωτερικό (το δυτικό
εξωτερικό εννοείται, όχι το ανατολικό, όπου ο μισογυνισμός είναι θρησκεία) και
μάθαμε να κάνουμε τη διάκριση, μη μας παρεξηγήσουν οι άλλοι και νομίσουν ότι
είμαστε τίποτα οπισθοδρομικοί:
Αγαπητές και αγαπητοί,
όσες και όσοι θέλετε να γίνετε συνδρομήτριες και συνδρομητές του περιοδικού
μας, όσοι είστε ποιήτριες και ποιητές, μπορείτε να κλπ
Οι συμμετέχουσες και
οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό μας κλπ
Όσες και όσοι νιώθετε
απελπισμένες και απελπισμένοι κλπ
Μου είναι αδιάφορες
και αδιάφοροι αυτές και αυτοί που κλπ
Η πνιγμένη και ο
πνιγμένος από τα μαλλιά της-του πιάνεται.
Όποια κι όποιος
βιάζεται σκοντάφτει.
Στης κουφής και στου
κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα.
Αλίμονο αν δεν
προτάξουμε το θηλυκό γένος, αν το αγνοήσουμε και αναφερθούμε στους άλλους μόνο
με το αρσενικό γένος. Πώς θα δείξουμε ότι σεβόμαστε το φύλο των γυναικών;
Πρώτες-πρώτες θα τις βάλουμε.
Προσωπικά μού είναι
αδιάφορο. Μου είναι ενοχλητικό. Με αναγκάζει να προσθέσω λέξεις στον λόγο μου
που είναι αυτονόητες. Ο λόγος μου πλατειάζει και γίνεται ανιαρός και άνοστος.
Δείτε τη διαφορά:
«Ποιος θέλει;»
«Ποια και ποιος
θέλει;»
«Είναι κανείς εδώ;»
«Είναι καμιά ή κανείς
εδώ;»
«Μπορεί κάποιος να
βοηθήσει;»
«Μπορεί κάποια ή
κάποιος να βοηθήσει;»
«Πόσοι ήρθαν στη
συγκέντρωση;»
«Πόσες και πόσοι ήρθαν
στη συγκέντρωση;»
«Σας ευχαριστώ όλους»
«Σας ευχαριστώ όλες
και όλους».
«Όποιος δεν
συμμορφωθεί, θα υποστεί κυρώσεις»
«Όποια και όποιος δεν
συμμορφωθεί, θα υποστεί κυρώσεις».
Περιττές λέξεις,
φλυαρία, άχαρος λόγος.
Και με τον Θεό τι θα γίνει; Μήπως πρέπει να λέμε η Θεά; Αλλά ο Θεός δεν έχει φύλο. Ας λέμε τότε «το Θείον».
(Αυτό το τελευταίο μού
αρέσει).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου