12/1/23

Bruce Springsteen "The Wrestler"

 






Το τραγούδι αυτό με τους τόσο συγκινητικούς στίχους ακούγεται στο τέλος της ομώνυμης ταινίας.


Θέμα της είναι ένας μεσόκοπος παλαιστής που μετά τα χρόνια της δόξας αρνείται να αποσυρθεί. Συνεχίζει να αγωνίζεται στο περιθώριο σε στημένους αγώνες καταπονώντας το ήδη τσακισμένο κορμί του και ενθουσιάζοντας τους παλιούς του οπαδούς. Κάθε προσπάθειά του να αποφύγει αυτή τη μοίρα πέφτει στο κενό.


(Μετάφραση στα ελληνικά: Καίτη Βασιλάκου)

 

 

Δύο, τρία, τέσσερα…


 

Είδες ποτέ σου αλογάκι στο χωράφι


να τριποδίζει με τα δικά του κόλπα


και να’ ναι τόσο ευτυχισμένο, τόσο ελεύθερο;


Αν ποτέ είδες ένα τέτοιο αλογάκι,


τότε είδες εμένα.


 

Είδες ποτέ ένα μονοπόδαρο σκυλί να κατεβαίνει το δρόμο;


Αν είδες ποτέ ένα μονοπόδαρο σκυλί,


τότε είδες εμένα.


 

Τότε είδες εμένα.


Έρχομαι και στέκομαι σε όλες τις πόρτες.


Τότε είδες εμένα.


Πάντα  φεύγω με λιγότερα από όσα είχα πριν.


 

Τότε με έχεις δει.


Και μπορώ να βάλω στοίχημα


πως θα σε κάνω να χαμογελάσεις,


όταν το αίμα  θα τινάζεται στο πάτωμα. 



Πες μου, φίλε, μπορείς να ζητήσεις κάτι περισσότερο;


Πες μου, μπορείς να ζητήσεις, κάτι περισσότερο;


 

Είδες ποτέ σου παραγεμισμένο σκιάχτρο


μόνο με σκόνη και σιτάρι και τίποτε άλλο;


Αν είδες ποτέ σου ένα τέτοιο σκιάχτρο,


τότε είδες εμένα.


 

Είδες ποτέ  μονόχειρα


να δίνει γροθιές στον αέρα κι όχι σε κάποιον άλλον;


Αν είδες ποτέ έναν μονόχειρα,


τότε είδες εμένα.


 

Τότε με έχεις δει.


Έρχομαι και στέκομαι σε όλες τις πόρτες.


Τότε με έχεις δει.


Πάντα φεύγω με λιγότερα από όσα είχα πριν.


 

Τότε με έχεις δει.


Και μπορώ να βάλω στοίχημα


πως θα σε κάνω να χαμογελάσεις,


όταν το αίμα θα τινάζεται στο πάτωμα.


 

Πες μου, φίλε, μπορείς να ζητήσεις κάτι περισσότερο;


Πες μου, μπορείς να ζητήσεις, κάτι περισσότερο;


 

Όλα εκείνα που μου έδωσαν παρηγοριά,


τα διώχνω απ’ τη ζωή μου.


Εκεί που είναι το σπίτι μου, δεν μπορώ να μείνω.


Η μόνη πίστη μου είναι στα σπασμένα κόκκαλα


που δείχνω και στις μελανιές μου.


 

Είδες ποτέ σου κάποιον μονοπόδαρο


να προσπαθεί να χορέψει με άνεση;


Αν έχεις δει ποτέ σου έναν τέτοιο μονοπόδαρο,


τότε έχεις δει εμένα.


 

https://www.youtube.com/watch?v=Eqft8AablGg

 

 

 

Two, three, four


Have you ever seen a one trick pony in the field so happy and free?


If you've ever seen a one trick pony then you've seen me


Have you ever seen a one-legged dog making his way down the street?


If you've ever seen a one-legged dog then you've seen me


Then you've seen me, I come and stand at every door


Then you've seen me, I always leave with less than I had before


Then you've seen me, bet I can make you smile when the blood, it hits the floor


Tell me, friend, can you ask for anything more?


Tell me can you ask for anything more?


Have you ever seen a scarecrow filled with nothing but dust and wheat?


If you've ever seen that scarecrow then you've seen me


Have you ever seen a one-armed man punching at nothing but the breeze?


If you've ever seen a one-armed man then you've seen me


Then you've seen me, I come and stand at every door


Then you've seen me, I always leave with less than I had before


Then you've seen me, bet I can make you smile when the blood, it hits the floor


Tell me, friend, can you ask for anything more?


Tell me can you ask for anything more?


These things that have comforted me, I drive away


This place that is my home I cannot stay


My only faith's in the broken bones and bruises I display


Have you ever seen a one-legged man trying to dance his way free?


If you've ever seen a one-legged man then you've seen me.


 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: