4/2/12

Μπράβο μας, γίναμε πολυπολιτισμικοί!


Πώς να αναφερθεί κανείς στο θέμα των μεταναστών και λαθρομεταναστών, χωρίς να δεχτεί οργισμένες επιθέσεις από μια μερίδα Συνελλήνων;

Αν θελήσει να υποστηρίξει αυτούς τους νέους άθλιους των Αθηνών, θα δεχτεί τα πυρά αυτών που ανησυχούν για το μεγάλο αριθμό των αλλοδαπών στη χώρα  με τα συνακόλουθα προβλήματα (παραβατικότητα, άρνηση ενσωμάτωσης, διαφορετικό επίπεδο πολιτισμού και άλλα).

Αν πάλι θελήσει να καταφερθεί εναντίον τους, τότε θα υποστεί τη μήνη άλλης μερίδας Συνελλήνων που θα τον κατηγορήσουν ως ρατσιστή και φασίστα και οπωσδήποτε άσπλαχνο άνθρωπο που δεν συγκινείται από το δράμα αυτών των δύστυχων που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα.

Πόση διπλωματία άραγε χρειάζεται κανείς για να μιλήσει γι αυτό το θέμα και να μην ξεσηκώσει εναντίον του άναρθρες κραυγές;

Προσωπικά γνωρίζω πολλούς που δυσανασχετούν με το πλήθος των αλλοδαπών που έχει κατακλύσει τη χώρα, αλλά που δεν τολμούν να εκφράσουν δημόσια τη δυσαρέσκειά τους, επειδή φοβούνται ότι θα χαρακτηριστούν ρατσιστές - και δεν είναι. Αν αποφασίσουν κάποια στιγμή να διατυπώσουν τις αντιρρήσεις τους, ξεκινούν πάντα με το στερεότυπο: "Δεν είμαι ρατσιστής, αλλά..."
Η άλλη πλευρά είναι πιο ομιλητική και ακούγεται περισσότερο, επειδή δεν κινδυνεύει να χαρακτηριστεί αρνητικά. Εξάλλου έχει δίκιο, όταν λέει ότι δεν πρέπει να  χάσουμε την ανθρωπιά μας, ότι οφείλουμε να περιθάλψουμε και να βοηθήσουμε αυτούς τους ταλαίπωρους ανθρώπους. Και επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε τα βάσανα και τις ταλαιπωρίες των ελλήνων μεταναστών, όταν ξενιτεύονταν κι εκείνοι για ένα κομμάτι ψωμί. 


-Ναι, απαντούν οι πρώτοι, αλλά οι Έλληνες πήγαν στην ξενιτιά νόμιμα, όχι λαθραία.  Και οι χώρες υποδοχής τούς είχαν καλέσει επίσημα και είχαν στη διάθεσή τους όλα τα στοιχεία τους.

-Λάθος, απαντούν οι άλλοι.  Μόνο την περίοδο 1950 – 1974 βρέθηκαν στις ΗΠΑ και την Αυστραλία 50.000 Έλληνες λαθρομετανάστες. Άρα κι εμείς την ίδια δουλειά κάναμε.


-Όμως τουλάχιστον οι Έλληνες πήγαν εκεί για να δουλέψουν και να προκόψουν. Δεν ήταν κακοποιά στοιχεία όπως τούτοι εδώ.

-Λάθος και πάλι. Η εγκληματικότητα των ελλήνων μεταναστών στις ΗΠΑ ( ανθρωποκτονίες, βιασμοί, επιθέσεις, ληστείες, εμπόριο ναρκωτικών)δεν υστερούσε από αυτή των Ιταλών και των Ρώσων.

-Εν τάξει, θα υπήρχαν ασφαλώς και τέτοιοι. Στην πλειοψηφία τους όμως οι έλληνες μετανάστες ήταν τίμιοι άνθρωποι που δούλεψαν σκληρά και πρόκοψαν.

-Αυτό είναι αλήθεια. Αν και είχαν να αντιμετωπίσουν ένα βαθύ ρατσισμό εναντίον τους. Στην Αμερική παραδείγματος χάριν και στην Αυστραλία στις αρχές του 20ού αιώνα τους θεωρούσαν φυλετικά κατώτερους. Το 1913 σε ένα εστιατόριο στην Καλιφόρνια υπήρχε στην είσοδο μια πινακίδα που έγραφε: «Αμιγές αμερικανικό. Όχι ποντίκια, όχι Έλληνες». Το 1925 ο υφυπουργός προεδρίας του Κουίνσλαντ στην Αυστραλία  έγραψε σε μια αναφορά του ότι «οι Έλληνες είναι ανεπιθύμητοι, το βιοτικό τους επίπεδο είναι χαμηλότερο των άλλων αλλοδαπών και συνιστούν απειλή για την κοινότητα». Και σήμερα εσείς κατηγορείτε τους αλλοδαπούς με τις ίδιες ακριβώς κατηγορίες.


-Μα εσείς αναφέρεστε στις αρχές του 20ού αιώνα. Τι ήταν η Ελλάδα τότε; Μια φτωχή βαλκανική χώρα  που πάλευε να σταθεί στα πόδια της. Και οι μετανάστες προέρχονταν κυρίως από χωριά που βρίσκονταν ακόμα στο μεσαίωνα.

-Όπως είναι σήμερα όλες αυτές οι χώρες, από τις οποίες  έρχονται στον τόπο μας οι αλλοδαποί. Αλλά πάρτε για παράδειγμα τις Ηνωμένες Πολιτείες.  Από όλα τα μέρη του πλανήτη μετανάστευσαν εκεί φτωχοί και κατατρεγμένοι άνθρωποι και ακόμα μεταναστεύουν. Κι όμως οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι σήμερα το πιο ανεπτυγμένο και ισχυρό κράτος του κόσμου.

-Ναι, μόνο που οι ΗΠΑ ήταν εξαρχής ένα κράτος μεταναστών. Αφού εξόντωσαν τους Ινδιάνους, εγκαταστάθηκαν σε μια άδεια και απέραντη χώρα, αναμίχθηκαν μεταξύ τους και δημιούργησαν ένα νέο έθνος, το αμερικανικό. Η Ελλάδα όμως έχει τους κατοίκους της. Οι Έλληνες ζουν εδώ από αιώνες, έχουν τον πολιτισμό τους, τη γλώσσα τους, τις παραδόσεις τους. Δεν τους αρέσει να βλέπουν να αλλοιώνεται η κουλτούρα τους από υπανάπτυκτους αλλοδαπούς.

-Κι αν αντί για υπανάπτυκτους αλλοδαπούς μετανάστευαν εδώ Άγγλοι, Γάλλοι, Γερμανοί, Σουηδοί, θα σας άρεσε;

-Όχι, ούτε αυτό θα μας άρεσε. Όσο υπάρχουν ακόμα εθνικά κράτη, θέλουμε να υπάρχει ομοιογένεια στους λαούς. Αν τα εθνικά κράτη με την πάροδο του χρόνου παρακμάσουν, τότε είναι άλλο θέμα. Με άλλα λόγια πρέπει να υπάρχει μια τέτοια αναλογία μεταξύ των ντόπιων και των ξένων που να μην αισθανόμαστε ότι απειλείται η εθνική μας ταυτότητα. Δεν γίνεται να νιώθουμε ξένοι στο δικό μας τόπο, να κυκλοφορούμε στο δρόμο και να μη βλέπουμε κανέναν Έλληνα, να μην τολμούμε να περπατήσουμε σε συγκεκριμένες περιοχές της πόλης μας που έχουν μεταβληθεί σε γκέτο με αυξημένη εγκληματικότητα.


-Προφανώς δεν έχετε ιδέα τι σημαίνει εγκληματικότητα σε πόλεις του εξωτερικού.

-Αυτό που σίγουρα ξέρουμε είναι ότι κάποτε στη χώρα μας κοιμόμασταν με τα παράθυρα ανοιχτά. Τώρα κλειδαμπαρωνόμαστε.

-Σύμφωνοι, μπορεί να έχει αυξηθεί η εγκληματικότητα, αλλά όλοι οι εγκληματίες δεν είναι αλλοδαποί.  Έχουμε και οι Έλληνες ένα μεγάλο μερίδιο σ’ αυτήν.

- Στις φυλακές πάντως οι μισοί  κρατούμενοι είναι αλλοδαποί. Και τα νοσοκομεία μας έχουν γεμίσει από αυτούς και τα δημόσια σχολεία μας. Αναγκαζόμαστε να στέλνουμε τα παιδιά μας σε ιδιωτικά σχολεία, γιατί το επίπεδο στα δημόσια έχει πέσει δραματικά με τόσους αλλόγλωσσους μαθητές που δεν ξέρουν ούτε να γράφουν ούτε να διαβάζουν.

-Κι όμως πολλά παιδιά αλλοδαπών είναι έξυπνα και μελετηρά, αριστεύουν στις εξετάσεις  και μπαίνουν σε ανώτερες σχολές.

-Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, το χαιρόμαστε και το επικροτούμε. Αλλά πρόκειται για μειοψηφία. Καλύτερα να ρίξετε μια ματιά στους δρόμους της Αθήνας, όταν βραδιάζει. Έχουν γεμίσει από αγοραίες Αφρικανές που οι περισσότερες είναι φορείς ασθενειών. Έχουμε πάλι έξαρση της ηπατίτιδας, της φυματίωσης και άλλων ασθενειών που είχαμε ξεχάσει και φυσικά και του έϊτζ.

-Οι αγοραίες γυναίκες δεν θα υπήρχαν, αν δεν υπήρχε  πελατεία.

-Η πελατεία τους είναι κυρίως αλλοδαποί.


-Αυτοί οι αλλοδαποί όμως είναι που κάνουν όλες τις χαμαλοδουλειές που εμείς δεν καταδεχόμαστε. Δουλεύουν σκληρά πολλές ώρες την ημέρα με χαμηλά μεροκάματα και σε απάνθρωπες συνθήκες. Τους εκμεταλλευόμαστε ασύστολα. Άλλοτε δεν τους πληρώνουμε καθόλου. Άλλοτε τους καταγγέλλουμε στην αστυνομία, αφού πρώτα μας έχουν κάνει τη δουλειά μας. Τους φερόμαστε με το χειρότερο τρόπο.

-Ναι, αλλά αυτοί είναι που έριξαν τις τιμές στα μεροκάματα και τώρα οι Έλληνες δεν μπορούν να βρουν δουλειά.

-Αυτοί είναι όμως που κάνουν όλες τις αγροτικές εργασίες, ενώ οι αγρότες μας ξημεροβραδιάζονται στα καφενεία και δεν κάνουν τίποτα.

-Ή ξημεροβραδιάζονται στα καμπαρέ όπου διασκεδάζουν με τις αλλοδαπές. Μερικές τις παντρεύονται κιόλας. Κι αν ο γαμπρός είναι ηλικιωμένος, μένουν αυτές σύντομα χήρες και παίρνουν για δεκαετίες σύνταξη από το ελληνικό κράτος. Και είναι αρκετές αυτές οι περιπτώσεις.

-Δεν κάνουν τίποτα παράνομο. Δυστυχισμένες γυναίκες είναι που ξεριζώθηκαν από τον τόπο τους για μια καλύτερη ζωή. Τις εκμεταλλεύονται τα κυκλώματα, τις πουλούν και τις αγοράζουν. Αν καμιά είναι τόσο τυχερή και την παντρευτεί κάποιος Έλληνας, καλά κάνει, τη σώζει από την κόλαση.


-Και με τους φανατικούς μουσουλμάνους τι θα γίνει;  Θα ανεχτούμε να χτίσουν τελικά  τζαμί στην Αθήνα;

-Γιατί να μη χτίσουν; Σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις υπάρχουν τζαμιά.

-Κι εκεί ο κόσμος είναι δυσαρεστημένος. Αλλά ειδικά εδώ στον τόπο μας δεν πρέπει να χτιστεί τζαμί. Έχουμε κακό παρελθόν με τους μουσουλμάνους οι  Έλληνες. Μην ξεχνάτε την Τουρκοκρατία.

-Στην Τουρκία και σε όλη την Ανατολή και στην Αφρική και στην Αμερική και παντού στον κόσμο έχουμε εκκλησίες εμείς οι ορθόδοξοι χριστιανοί.  Μην τα θέλουμε όλα δικά μας.

-Να δούμε τι θα λέτε, όταν οι φανατικοί μουσουλμάνοι ριζώσουν εδώ και αρχίσουν να αμφισβητούν τις αξίες και τους νόμους μας.

-Δεν έχετε δίκιο. Οι άνθρωποι αυτοί είναι φιλήσυχοι και εργατικοί.

-Προς το παρόν. Όταν παραπληθύνουν όμως, θα αρχίσουν να εφαρμόζουν τη σαρία αδιαφορώντας για τους νόμους του κράτους. Καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει. Και εκτός αυτού οι αλλοδαποί έρχονται από μια κουλτούρα τελείως διαφορετική από την ευρωπαϊκή. Οι αξίες μας  τούς αφήνουν αδιάφορους ή ακόμα χειρότερα είναι αντίθετοι προς αυτές.  Γενικά είναι εχθρικοί προς τις αξίες του δυτικού πολιτισμού.


-Αυτό είναι θέμα χρόνου να αλλάξει. Οι μετανάστες δεύτερης και τρίτης γενιάς ενσωματώνονται στη δυτική κοινωνία και ζουν όπως κι εμείς.

-Αν το θέλουν. Όμως οι περισσότεροι από αυτούς δεν το θέλουν.  Συνειδητά αντιστέκονται στην αφομοίωσή τους.

-Δικαίωμά τους είναι πάντως να διατηρούν την κουλτούρα τους. Είναι φασιστικό να τους υποχρεώνουμε να μας μιμηθούν. Αλλ’ όμως βλέπετε εσείς να έχει αλλοιωθεί η ελληνική κουλτούρα  από τους μετανάστες;  Αντιθέτως έχουμε διαβρωθεί από τη Δύση και από ιδέες ξενόφερτες και δυτικότροπες.

-Βεβαίως. Έτσι βγάλαμε τις φουστανέλες και ντυθήκαμε φράγκικα. Έτσι δώσαμε ελευθερία στη γυναίκα, έτσι μάθαμε να σεβόμαστε τα ατομικά δικαιώματα, έτσι σταματήσαμε τα φονικά για λόγους τιμής. Μια τέτοια «διάβρωση» από τη Δύση είναι ευχαρίστως αποδεκτή. Αν όμως δεν διακοπεί η εισροή των μεταναστών στη χώρα, κάποια στιγμή θα αρχίσει η διάβρωσή μας εξ ανατολών. Δεν νομίζουμε να το θέλει κανείς αυτό.

-Έχετε ρατσιστικές και φασιστικές ιδέες. Διακρίνετε τους ανθρώπους σε ανώτερους και κατώτερους, υποκλίνεστε μπροστά στους «ανώτερους» της Δύσης και περιφρονείτε τους «κατώτερους» της Ανατολής.  Αλλά οι «ανώτεροί» σας είναι αυτοί που έφεραν τον κόσμο στα όριά του: στην υπερκατανάλωση, στη ρύπανση του πλανήτη, στην εκμετάλλευση των αδυνάτων, στην αποβλάκωση των πολιτών και άλλα πολλά.

-Να είστε βέβαιοι ότι και οι αναπτυσσόμενες χώρες θα έκαναν ακριβώς τα ίδια, αν ήταν ανεπτυγμένες. Η μόλυνση πχ της ατμόσφαιρας στις τριτοκοσμικές χώρες είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι στις χώρες της Δύσης. Και εν πάση περιπτώσει δεν είναι ρατσισμός ούτε φασισμός να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Δεν υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι λαοί, αλλά κοινωνίες ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες.  Και η Ελλάδα ήταν μια πολύ φτωχή χώρα στο παρελθόν και τότε οι Έλληνες έσφαζαν για λόγους τιμής και δεν είχαν ιδέα για ατομικά δικαιώματα. Όταν ευημερήσαμε κάπως, έγιναν και τα ήθη μας ηπιότερα. Το ίδιο θα συμβεί και στις σημερινές φτωχές χώρες, αν καταφέρουν να ξεπεράσουν την υπανάπτυξή τους. Αυτό δεν έχει σχέση με ράτσες και φυλετικές διακρίσεις, αλλά με το κοινωνικό και βιοτικό επίπεδο ενός λαού. Κάποτε οι ευρωπαϊκοί λαοί ήταν βάρβαροι. Σήμερα δεν είναι. 


-Ας επανέλθουμε στο θέμα μας. Πείτε το καθαρά: θέλετε να διώξουμε τους μετανάστες από τη χώρα;

-Θέλουμε η αναλογία ντόπιων και ξένων να έρθει σε μια ισορροπία, ώστε ο κόσμος να μη νιώθει ξένος στη χώρα του. Όσοι μετανάστες είναι νόμιμοι, να παραμείνουν στη χώρα. Να σταματήσει η εισροή άλλων μεταναστών, η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση πτώχευσης και δεν μπορεί να συντηρήσει τους δικούς της πολίτες, πόσο μάλλον τους ξένους. Να αναλάβει το κράτος μια γενναία πρωτοβουλία και μαζί με άλλους φορείς και ιδιώτες να ελληνοποιήσει πάλι τα διάφορα γκέτο της Αθήνας και των άλλων πόλεων. Να δημιουργηθούν εκεί πολιτιστικά κέντρα, θέατρα, πανεπιστημιακές σχολές και αγορές που θα φέρουν τους ντόπιους πίσω. Διαφωνείτε σε κάτι από αυτά;

-Η δική μας θέση είναι να μην εκδιωχθεί κανείς μετανάστης από τη χώρα. Πρόκειται για ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη, στις πατρίδες τους υπάρχει μεγάλη φτώχεια και καταπίεση, εδώ ένα κομμάτι ψωμί μπορούν να το βρουν. Να αποχτήσουν πλήρη δικαιώματα και να γίνουν πολίτες αυτής της χώρας κι εμείς να πάψουμε να τους εκμεταλλευόμαστε και να πλουτίζουμε εις βάρος τους.

-Να γίνουν δηλαδή Έλληνες όλοι αυτοί;

-Να γίνουν ό,τι θέλουν. Είναι δικαίωμά τους.

-Και τα δικά μας δικαιώματα;
-Να προσέχετε τι ψηφίζετε για να μην πειραχτούν τα δικά σας δικαιώματα.

-Εμείς προσέχουμε τι ψηφίζουμε. Όμως όσο περνά ο καιρός, θα βλέπετε να ανεβάζουν τα ποσοστά τους σε ολόκληρη την Ευρώπη τα ακροδεξιά κόμματα που υπόσχονται ριζικές λύσεις στο πρόβλημα. Και ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι, αν πάρουν την εξουσία οι ακροδεξιοί, τότε τα δικαιώματα όλων, και των ημεδαπών και των αλλοδαπών, θα υποστούν ανήκεστο βλάβη.

Συμπέρασμα:
Καλοί είναι οι μετανάστες, αρκεί να είναι νόμιμοι. Καλοί είναι, αρκεί να μη γίνουν περισσότεροι από μας. Καλοί είναι, αρκεί να μην εχθρεύονται τις αξίες του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Καλοί είναι, αρκεί να μη γεμίσουν με γκέτο τη χώρα.
Κι από τη μεριά μας καλοί θα είμαστε κι εμείς, αν δεν τους αντιμετωπίζουμε ως σκουπίδια, αν δεν τους εκμεταλλευόμαστε, αν έχουμε έντιμες συναλλαγές μαζί τους κι αν πάψουμε να είμαστε καχύποπτοι.




9 σχόλια:

AKG είπε...

Ως μετανάστις βρίσκω το διάλογο σου εξαιρετικά πλατωνικό. Δηλαδή ανοικτό, γεμάτο όμορφες προκλήσεις για νέα νοήματα. Όμως, Καίτη, αν διαβαστεί ως κλειστός, έχει άλλα κρυφά οφέλη. Και με τις δυο αναγνώσεις ίσως γίνεται φανερό γιατί στις μέρες μας ένας κοινωνικός διάλογος δεν είναι απαραιτήτως και ένας πολιτικός διάλογος.

Καίτη Βασιλάκου είπε...

AKG, κυρίως με ενδιαφέρει να είναι ένας λογικός διάλογος, χωρίς συναισθηματικές εξάρσεις που παρασύρουν στην υπερβολή και χάνεται ο στόχος. Ακούει κανείς γι αυτό το θέμα επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές τόσο χονδροειδή και ακραία που βγαίνει από τα ρούχα του.

Ανώνυμος είπε...

Ωραίο κείμενο.Στα συμπεράσματά σας θα πρόσθεταν άλλο ένα . Καλοί οι μετανάστες αρκεί, να μην μπαίνουν απρόσκλητοι στο σπίτι σου καταστρέφοντας τα πάντα, παίρνοντας ότι πολυτιμότερο έχεις, ( οικονομικής και συναισθηματικής αξίας, με τόση απληστία αφαιρούν ακόμη και φο μπιζού) και σου δημιουργούν στα καλά καθούμενα φόβο, ψυχολογική αστάθεια και νοιώθεις γυμνός και ανυπεράσπιστος. Επίσης νοιώθεις αδικημένος, όταν εσύ έχεις βοηθήσει οικογένεια μεταναστών να στηριχθεί στα πόδια της, προσφέροντας από το υστέρημά σου.

Καίτη Βασιλάκου είπε...

Σίγουρα νιώθει κανείς πικρία, αν μάλιστα έχει σταθεί προηγούμενως καλός με τους ξένους. Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι στα σπίτια δεν μπαίνουν μόνο αλλοδαποί.

Marina είπε...

Απ' ότι γράφεις και απ'οτι βλέπω γύρω μου διαπιστώνω ότι πάντα οι φτωχοί και άμοιροι εισπράττουν τις αποφάσεις των πολιτικών μας. Οταν πέσανε τα πακέτα με τα λεφτά απο ΕΕ στην Ελλάδα, αντί να ανασκουμπωθούμε σαν λαός, τα δώσαμε με μεγάλη μας χαρά στα σμήνη των μεταναστών που συνέρευσαν, για να βρούν μία καλύτερη ζωή, για να καλλιεργούν τα χωράφια ΜΑΣ, να χτίσουν τους ολυμπιακούς ΜΑΣ αγώνες, να κάνουν τις δουλειές που ΕΜΕΙΣ απαξιώνναμε. Οι πολιτικοί μας έφτιαξαν αυτό το κλίμα και ο ηλίθιος λαός τους ακολούθησε γιατί βόλευε. Τώρα λοιπόν που η πολιτική ηγεσία άλλαξε και φόρεσε το βρακί της αλλιώς, τα βάζουμε με τους κακομοίρηδες που σπρώχνονται στα άκρα απο τους πολιτικούς μας ξανά.
Δεν ξέρω τι μέτρο θα μας συνετίσει, σαν Ελληνες, ώστε να αρχίσουμε να βλέπουμε τα πράγματα όπως είναι αντί για όμως μας συμφέρει.

Καίτη Βασιλάκου είπε...

Καλά τα λες, Μαρίνα, φάγαμε, ήπιαμε, αποχτήσαμε και υπηρέτες - ποιοι; Εμείς οι πρώην υπηρέτες των άλλων - και τώρα βρεθήκαμε μπροστά στο αδιέξοδο. Τι θα τους κάνουμε τόσους "υπηρέτες" τώρα που δεν έχουμε λεφτά ούτε για τον εαυτό μας;

Etherovamonas είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Etherovamonas είπε...

AKG,Τι εννοείτε με τους όρους κλειστή-ανοιχτή ανάγνωσή?Μάλλον δε θα έπρεπε να ρωτάω αλλά...

AKG είπε...

Ως ανοικτή ανάγνωση ενός διαλόγου εννοώ μια ανάγνωση όπου καθένας μπορεί να δημιουργήσει εκ νέου και με δική του κριτική ευθύνη το νόημα μιας διαλεκτικής πορείας, ως κλειστή ανάγνωση εννοώ αυτή που τείνει να μηρυκάσει νοήματα σε ένα διάλογο που έχουν κάνει άλλοι πριν από μας, για μας.
Etherovamona, σ' ευχαριστώ για την ερώτηση που ενισχύει την ανοικτή ανάγνωση του διαλόγου.