8/4/17

Αν οι άνθρωποι ήταν αράχνες




Αν οι άνθρωποι ήταν αράχνες, το φλερτ μεταξύ τους θα ήταν λίγο διαφορετικό.

Βέβαια, όπως έχει ορίσει η φύση, το θηλυκό θα καθόταν φρόνιμο και θα ονειρευόταν να φτιάξει την οικογένειά του - αυτό κάνουν όλα τα θηλυκά του κόσμου - και το αρσενικό βράζοντας στις ορμόνες του θα έψαχνε εδώ κι εκεί να βρει κανένα θηλυκό να εκτονωθεί. Όταν θα το έβρισκε, θα το πλησίαζε και θα άρχιζε το φλερτ. Μάλιστα, για να το συγκινήσει, θα έφερνε μαζί του και ένα δωράκι. Πάντα τα θηλυκά γοητεύονται από τους γαλαντόμους υποψήφιους.

Ως εδώ, άνθρωποι και αράχνες δεν διαφέρουν στην τεχνική του φλερτ. Και τι είναι στην ουσία το φλερτ; Ένα τεστ γνωριμίας είναι, κυρίως για να τσεκάρει το κορίτσι ότι το αγόρι που τη φλερτάρει έχει τα προσόντα να γίνει γαμπρός. Και στο σημείο αυτό άνθρωποι και αράχνες δεν διαφέρουν καθόλου.

Πλησιάζει λοιπόν ο νεαρός ξαναμμένος και προσφέρει το δωράκι του στην εκλεκτή του. Η κοπέλα το ανοίγει όλο χαρά. Ω, τι όμορφο! Στ’ αλήθεια, τούτος εδώ ο υποψήφιος αξίζει την προσοχή της. Γενναιόδωρος τύπος, όχι σαν κάποιους άλλους λιγούρηδες που το παίζουν γαμπροί και δεν βάζουν το χέρι στην τσέπη. Ή σαν κάποιους άλλους που της κάνουν δώρο κάτι ψευτιές, λες κι εκείνη δεν καταλαβαίνει ότι την κοροϊδεύουν.

Και ως εδώ, άνθρωποι και αράχνες έχουν την ίδια συμπεριφορά.

Μετά αρχίζουν όμως οι διαφορές. Δεν είναι πάντως και πολύ σπουδαίες, μια και ο επιδιωκόμενος σκοπός πραγματοποιείται τελικά, ο νεαρός εκτονώνεται ρίχνοντας το σπέρμα του μέσα στο κορίτσι με τον γνωστό τρόπο που το κάνουν όλα τα αρσενικά και το κορίτσι γονιμοποιείται. Σε λίγο καιρό, νέοι άνθρωποι και νέες αράχνες θα έρθουν σε τούτο τον κόσμο τον προβλέψιμο, θα μεγαλώσουν και θα επαναλάβουν το ερωτικό παιχνίδι των γονιών τους.

Σκέτη μονοτονία, θα μου πείτε. Ε, όχι ακριβώς μονοτονία. Διότι μεταξύ της επίδοσης του δώρου και της ποθούμενης γονιμοποίησης, οι τακτικές ανθρώπων και αραχνών διαφέρουν λιγάκι.

Ας δούμε πώς εκτυλίσσεται και πώς καταλήγει το φλερτ ανάμεσα σε ένα νεαρό επιβήτορα του είδους Paratrechalea ornata και της εκλεκτής της καρδιάς του:

-Καλησπέρα σας, αγαπητή. Πώς είστε σήμερα;
-………
-Είπα να περάσω να σας δω, να τα πούμε λιγάκι. Τι κάνετε, όλα καλά;
-…….
-Δεν είστε στα κέφια σας πάλι σήμερα, βλέπω.
-……
-Κι εγώ που ήθελα τόσο να σας δω, να πούμε καμιά κουβέντα, να ξεσκάσουμε…
-……
- Γιατί, τι είναι αυτή η ζωή που ζούμε, αγαπητή μου; Μια σκέτη πλήξη είναι. Όλη μέρα ακινησία, μήπως και ξεπέσει καμιά μύγα κατά τα μέρη μας, κανένα κουνουπάκι, να έχουμε να πορευόμαστε. Μια ζωή στη σιωπή και στο καραούλι. Βαρέθηκα πια. Νοστάλγησα λίγη κουβεντούλα. Εσείς όχι; Προτιμάτε τη μοναξιά;
-………
-Παχύνατε, βλέπω, μπράβο! Έχετε καλό πόστο εσείς εδώ, δεν σας λείπουν ασφαλώς οι λιχουδιές. Κι εγώ, δεν μπορώ να πω, έχω τα τυχερά μου, κάθε μέρα τσιμπάω το μεζεδάκι μου. Και με την ευκαιρία, σας έφερα κι ένα δωράκι. Ελπίζω να το εκτιμήσετε. Φρέσκο φρέσκο είναι, μόλις το έπιασα. Το τύλιξα με το μετάξι μου και είπα, αυτό είναι για την εύσωμη κυρία απέναντι που σίγουρα θα κρύβει στην κοιλιά της πολλά ωραία αυγά. Δεν είναι έτσι; Θα έχετε πολλά αυγά εσείς με τέτοιο σώμα.
-Για φέρε να το δω!
-Ναι, θα σας το δώσω δίχως άλλο, αλλά καλού κακού δεν μου γυρνάτε καλύτερα την πλάτη για περισσότερη σιγουριά; Είστε και τεράστια, αγαπητή κυρία, δεν μπορώ να σας κάνω καλά, αν ο μη γένοιτο σας ανοίξει ξαφνικά η όρεξη.
-Τι είναι τουλάχιστον, θα μου πεις;
-Μια υπέροχη μικρή ακριδούλα, ναρκωμένη και ζουμερή.
-Δεν πιστεύω να με κοροϊδεύεις και να έχεις βάλει μέσα κανένα σκουπιδάκι; Το κάνουν αυτό μερικοί πονηροί τεμπέληδες.
-Μα τι λέτε τώρα; Ποτέ δεν θα έκανα κάτι τόσο ποταπό!
-Φτιάχνουν το πακετάκι ωραία ωραία και σου το δίνουν σεινάμενοι κουνάμενοι. Το ανοίγεις και βρίσκεις μέσα το σκουπίδι. Σκέτη απατεωνιά δηλαδή.
-Δεν είμαι τέτοιος τύπος εγώ, κυρία μου. Δεν καταδέχομαι να ξεπέσω σε τέτοια τεχνάσματα. Εδώ θα βρείτε μια γλυκύτατη ζωντανή ακριδούλα έτοιμη για φάγωμα. Λοιπόν;
-Τι λοιπόν;
-Θα έχω την τιμή να γονιμοποιήσω τα εκλεκτά αυγά σας που υποθέτω θα περιμένουν ανυπόμονα το σπέρμα μου;
-Εξαρτάται. Για φέρε πιο κοντά το πακέτο. Θέλω να ελέγξω την ποιότητα του μεταξιού σου.
-Ορίστε! Ποιότης εξαιρετική. Νήμα γερό στο χρώμα της καρύδας. Δεν θα βρείτε πουθενά ένα τόσο καλοδουλεμένο νήμα. Είμαι πολύ περήφανος για την παραγωγή μου, μαντάμ.
-Χμ… δεν το τύλιξες καλά όμως.
-Μα όχι, είναι πολύ ωραία τυλιγμένο. Ξέρετε πόση ώρα έκανα για να το ετοιμάσω;
-Χάλια είναι. Αφού τη βλέπω την ακρίδα. Αν είναι δηλαδή ακρίδα και δεν είναι κανένα κουκούτσι τυλιγμένο εδώ μέσα.
-Με προσβάλλετε! Εγώ έβαλα όλη μου την τέχνη για να σας ευχαριστήσω. Και με πληγώνετε. Δεν εκτιμάτε τον κόπο μου. Το ξέρετε ότι μπορούσα να φάω την ακρίδα με την ησυχία μου και να χορτάσω το άδειο μου στομάχι; Όμως εγώ, όχι, είπα, αυτό το πικάντικο έδεσμα θα το προσφέρω στη γοητευτική μου γειτόνισσα με τα παχιά καπούλια.
-Εσύ κάπως μπασμένος είσαι όμως.
-Έτσι είμαστε εμείς τα αγόρια. Λεπτά και ευκίνητα. Λυγερά.
-Ναι, αλλά είσαι πολύ μπασμένος.
-Μη δίνετε σημασία στην εμφάνιση, μαντάμ. Σημασία έχει η καρδιά, τα αισθήματα. Κι εγώ, πρέπει να σας το ομολογήσω: είμαι ερωτευμένος μαζί σας. Μέρες τώρα σας παρακολουθώ από απέναντι με πόση χάρη τρέχετε πάνω κάτω στον ιστό σας και καταβροχθίζετε τη λεία σας. Βλέπω τα γερά καπούλια σας και με ζαλίζει ο πόθος. Κυρία, σας αγαπώ!
-Χμ, καλά… έρωτες και αηδίες. Για φέρε το πακέτο.
-Έχω μια παράξενη φούντωση μέσα μου, μια ταραχή, μια αναστάτωση. Σας θέλω πολύ, ωραία μου κυρία. Αν δεν σας γονιμοποιήσω, δεν θα ησυχάσω.
-Κοίτα, οι πολλές φλυαρίες δεν μ’ αρέσουν. Έρχεστε εδώ φουντωμένοι όλοι εσείς οι αρσενικοί και μου κάνετε προτάσεις κι εγώ κάθομαι και σας ακούω και βαριέμαι. Μερικοί έρχεστε μάλιστα χωρίς δώρο, τέτοια καρμιριά. Και θέλετε και γονιμοποίηση. Πώς θα γίνει παρακαλώ η γονιμοποίηση με μένα νηστική; Πώς θα θρέψω τα αυγά μου χωρίς το απαραίτητο λίπος; Έχω μωρά να ταΐσω εγώ, δεν το καταλαβαίνετε αυτό; Μου έρχεστε εδώ ξαναμμένοι, χωρίς δώρο, ή πάτε να με κοροϊδέψετε με κουκούτσια και σαχλαμάρες. Και μου πουλάτε και έρωτες από πάνω. Αμ, σας έχω πάρει χαμπάρι τι λιγούρηδες είστε.
-Εγώ, κυρία, δεν κάνω τέτοιες ατιμίες. Ορίστε, πάρτε το δωράκι μου και ανοίξτε το. Θα δείτε ότι δε σας λέω ψέματα. Και εν τω μεταξύ, όσο εσείς θα τρώτε την ακριδούλα, επιτρέψτε μου να αποθέσω το σπέρμα μου στο άνοιγμά σας και ελπίζω να έχει καλή τύχη και να το χρησιμοποιήσετε για τη γονιμοποίηση των εκλεκτών σας αυγών, ώστε να έχουμε τους απογόνους που τόσο επιθυμούμε και οι δύο. Και να χαλαρώσω κι εγώ από αυτή τη φούντωση που με τυραννά.
-Θα δούμε, θα δούμε,  δεν υπόσχομαι τίποτα.
-Θα ήμουν ευτυχής, κυρία, αν κρίνετε το σπέρμα μου κατάλληλο για τη γονιμοποίησή σας.
-Καλά, καλά. Για να δω τώρα τι μου έφερες. Χμ, ακρίδα πράγματι.
-Εγώ εν τω μεταξύ να ξαλαφρώσω από το σπέρμα μου, αν μου επιτρέπετε.
-Γιαμμμ, τι ωραία!
- Ααααχ! Τι ωραία!
-Και είχα μια πείνα!
-Δεν περνάμε υπέροχα μαζί;
-Τι;
-Λέω, τι ωραία που περνάμε μαζί.
-Πολύ νόστιμη αυτή η ακρίδα. Εσύ τι κάνεις εκεί πέρα;
-Σας εγχύω το εκλεκτής ποιότητας σπέρμα μου. Και ελπίζω στη γονιμοποίησή του, όταν έλθει η ώρα με το καλό και αποφασίσετε.
-Αυτό ελπίζεις, ε;
-Θα ήταν μεγάλη τιμή για μένα, μαντάμ.
-Ναι, αλλά την ακρίδα την έφαγα και πεινάω ακόμα.
-Δεν εννοείτε βέβαια ότι…
-Αυτό ακριβώς εννοώ, μικρέ μου αγαπητικέ. Πώς θα θρέψω τα μωρά μου; Με μια ακρίδα μοναχά; Χρειάζομαι πρωτεΐνες, πολλές πρωτεΐνες. Κι εσύ είσαι ό,τι πρέπει!
-Μα ακόμα δεν ολοκλήρωσα τη συνουσία μας, μαντάμ!
-Δεν πειράζει. Συνέχισε εσύ να μου ρίχνεις σπέρμα κι εγώ θα σε τρώω σιγά σιγά. Θα αρχίσω τώρα με αυτό νόστιμο ποδαράκι.
-Αδηφάγο θηλυκό! Περίμενε τουλάχιστον να τελειώσω!
-Θα τελειώσουμε μαζί και πάψε να φωνάζεις.
-Άτιμο θηλυκό, με βρήκες σε στιγμή αδυναμίας και με εκμεταλλεύεσαι!
-Σώπα και ρίχνε σπέρμα.
-Αλλά τέτοιες είστε όλες.
-Μμμμμ, μ’ αρέσεις! Είσαι πολύ γλυκός και τρυφερός!
-Με σκοτώνεις μ’ αυτά που  μου κάνεις!
-Σε θέλω πολύ, σε θέλω ολόκληρο μέσα μου!
- Πεθαίνω για σένα, αχόρταγη γυναίκα!
-Μμμμμ, γουστάρω! Καιρό είχα να γευτώ ένα τέτοιο κορμί. Τελειώνεις;
-Λίγο ακόμα, περίμενε.
-Αργείς όμως. Επίτηδες το κάνεις;
-Περίμενε σου λέω, τελειώνω.
-Ξέρεις κάτι; Επειδή περνά η ώρα, θα φάω το κεφάλι σου κι εσύ εν τω μεταξύ φρόντισε να ολοκληρώσεις τη σπερματέγχυση.
-Αγάπη μου επικίνδυνη… ερείπιο με κατάντησες!

-Α, ωραία, τώρα είμαι χορτάτη. Τέλειωσε κι ο μακαρίτης, μου έδωσε όλο του το σπέρμα, εντάξει. Για να δούμε ποιος νέος αγαπητικός θα ξεπροβάλει προσεχώς. Έτσι και δεν φέρει δώρο, θα τον στείλω αποκεί που ήρθε. Ορίστε μας, μάθανε τώρα οι τζαμπατζήδες ότι εδώ πηδιόμαστε κι έρχονται με άδεια χέρια.


Η αρσενική αράχνη  Paratrechalea ornata φέρνει ένα έντομο ως δώρο στη θηλυκιά, με την οποία θέλει να ζευγαρώσει. Το έχει τυλίξει καλά με νήμα, διότι το περιτύλιγμα, το ξέρουμε καλά εμείς οι άνθρωποι, έχει μεγάλη σημασία. Ένα έντομο τυλιγμένο μέσα σε πυκνό, καλής ποιότητας νήμα σημαίνει ότι το αρσενικό είναι χορτάτο και καλά στην υγεία του.


Κάποια πεινασμένα αρσενικά όμως κάνουν πολύ πρόχειρη δουλειά. Τυλίγουν το έντομο με το λίγο νήμα που έχουν και η λεία τους από μέσα διακρίνεται εύκολα.  Η κυρία δεν ξεγελιέται, καταλαβαίνει ότι ο υποψήφιος μνηστήρας είναι βήτα κατηγορίας, αλλά και πάλι αυτός έχει πολλές ελπίδες επιτυχίας, περισσότερες από τους υποψήφιους που προσέρχονται προς γονιμοποίηση, χωρίς να φέρουν τίποτα.

Το σπέρμα του αρσενικού δεν γονιμοποιεί αμέσως τα ωάρια του θηλυκού. Το θηλυκό το αποθηκεύει σε ένα όργανο που λέγεται σπερμοθήκη, μέχρι τη στιγμή που θα είναι έτοιμο να το χρησιμοποιήσει. Η γονιμοποίηση ολοκληρώνεται, όταν η θηλυκιά αράχνη το θελήσει και αφού ελέγξει την ποσότητα του σπέρματος που έχει αποθηκεύσει από τα διάφορα αρσενικά που ήρθαν να κάνουν το καθήκον τους.

Πάντως, οι φέροντες δώρο έχουν περισσότερες ελπίδες διαιώνισης του DNA τους. Μετά από έρευνα που έγινε στο είδος Pisaura mirabilis, διαπιστώθηκε ότι το θηλυκό αποθηκεύει σχεδόν διπλάσιο σπέρμα των αρσενικών που έφεραν δώρο, διότι αυτό αποδεικνύει ότι είναι ικανά να κυνηγήσουν τροφή.

Υπάρχουν όμως και οι τεμπέληδες και οι καιροσκόποι που θέλουν ερωτικές περιπέτειες κοροϊδεύοντας τα θηλυκά με ψεύτικες αγάπες. Εμείς τα κορίτσια τους ξέρουμε καλά αυτούς τους μπαγαπόντηδες. Δεν χαραμίζουν την ώρα τους αυτοί κυνηγώντας έντομα για να τα χαρίσουν. Προτιμούν να τα φάνε οι ίδιοι και μετά παίρνουν ένα σπόρο φυτού ή ένα σκουπιδάκι, το τυλίγουν ωραία-ωραία με το νήμα τους και το προσφέρουν στην κυρία. Η κυρία το παραλαμβάνει και αρχίζει να το ξετυλίγει. Όση ώρα παλεύει να το ξετυλίξει, ο απατεώνας ξεκινά ανενόχλητος το ζευγάρωμα. Μέχρι να γίνει αντιληπτή η απάτη, έχει προλάβει να μεταφέρει στην κυρία αρκετό σπέρμα. Μετά βέβαια η κυρία τον διώχνει κακήν κακώς, αλλά αυτός με τέτοια κόλπα καταφέρνει και ζευγαρώνει πιο συχνά από τους άλλους που δεν φέρνουν τίποτα. Η δε κυρία δίνει τόπο στην οργή και αργότερα αφήνεται να γονιμοποιηθεί με το σπέρμα του. Έχει αποδειχθεί ότι το σπέρμα των πονηρών αυτών αρσενικών γονιμοποιεί την ίδια σχεδόν ποσότητα ωαρίων που γονιμοποιεί και το σπέρμα εκείνων που φέρνουν ένα αληθινό δώρο.

Η θηλυκή αράχνη, ενόσω τελείται η ιεροτελεστία του ζευγαρώματος, τελεί παράλληλα τη δική της ιεροτελεστία. Αρχίζει να τρώει τον παράφορο εραστή της λίγο-λίγο και χρειάζεται περίπου 45 λεπτά, μέχρι να τον αποτελειώσει. Εν τω μεταξύ αυτός έχει αρκετό χρόνο για να της μεταφέρει το σπέρμα του ελπίζοντας στη διαιώνιση του DNA του.

Διότι, τι αξία έχει να ζεις, άμα είσαι άκληρος και  μαγκούφης; 

Να άλλο ένα κοινό σημείο μεταξύ ανθρώπων και αραχνών.




Δεν υπάρχουν σχόλια: