-Αριμάν, είσαι για ένα παιχνίδι; Ρωτά ο Ατάρ.
-Είμαι, απαντά ο Αριμάν. Ποιος θα κάνει τον κακό;
-Εγώ. Πάτα το start.
Ο Αριμάν πατά το start και στην οθόνη εμφανίζεται ο τόπος των μονομαχιών τους, ένας γαλάζιος πλανήτης που περιστρέφεται αργά περί τον εαυτό του.
-Πάμε Αφρική;
-Μπα, βαρέθηκα μ’ αυτή την Αφρική. Πάμε καλύτερα Ασία.
Ο Αριμάν πληκτρολογεί με ταχύτητα.
-Μιανμάρ;
-Πάλι πλημμύρες;
-Τι θέλεις τότε;
-Για κοίτα στη θάλασσα για κανένα πλοίο.
-Κάτι βλέπω στον κόλπο της Βεγγάλης.
-Φέρε το πιο κοντά.
Στην οθόνη διακρίνεται ένα μικρό εμπορικό πλοίο που πλέει αμέριμνο στη θάλασσα.
Ο Ατάρ και ο Αριμάν κοιτάζονται πονηρά.
-Έτοιμος;
-Έτοιμος.
-Πάμε!
-Βάζω φωτιά στις μηχανές, λέει ο Ατάρ και πληκτρολογεί.
Το καράβι τυλίγεται στις φλόγες και κάποιοι άνθρωποι τρέχουν πάνω κάτω σε κατάσταση πανικού.
-Ρίχνω τις βάρκες στη θάλασσα, λέει ο Αριμάν και πληκτρολογεί.
-Πέφτουν ανάποδα στο νερό, αντικρούει ο Ατάρ.
-Εκτός από μία.
Οι βάρκες πέφτουν ανάποδα στη θάλασσα εκτός από αυτή που πρόλαβε να σώσει ο Αριμάν.
-Ρίχνω τους ανθρώπους στη θάλασσα μακριά από τη βάρκα, λέει ο Ατάρ.
Οι ναυαγοί σκορπίζονται στη θάλασσα ουρλιάζοντας απελπισμένα.
-Σώζω έναν, αντεπιτίθεται ο Αριμάν.
Ένας νεαρός άνδρας πλησιάζει κολυμπώντας τη βάρκα κι ανεβαίνει με κόπο επάνω.
-Έκπληξη! φωνάζει ο Ατάρ και πληκτρολογεί.
Πάνω στη βάρκα βρίσκεται ήδη κάποιος άλλος: μια μικρή λευκή τίγρη της Βεγγάλης.
Ο Αριμάν σταματά το παιχνίδι θυμωμένος.
-Κλέβεις! Τι δουλειά έχει αυτό το θηρίο στη ναυαγοσωστική λέμβο;
-Δεν κλέβω καθόλου. Χρησιμοποίησα τον απρόβλεπτο παράγοντα.
-Πες μου τι δουλειά έχει αυτή η τίγρη μέσα στη βάρκα.
-Θα σου εξηγήσω αμέσως: το τιγράκι το πήγαιναν σ’ ένα καταφύγιο οικολόγων στη Σρι Λάνκα . Αυτός που το συνόδευε, πρόλαβε να το βγάλει από το κλουβί του και να το πετάξει στη βάρκα . Αλλά ο ίδιος πνίγηκε. Τι θα κάνεις τώρα;
Ο Αριμάν στέκεται αμήχανος πάνω από τα πλήκτρα του.
-Βιάσου, του λέει ο Ατάρ. Το ζώο είναι τρομαγμένο και γι αυτό πολύ επικίνδυνο.
-Δικαίωμα, λέει ο Αριμάν. Θέλω πίστωση χρόνου.
-Σου δίνω ένα λεπτό. Μετά η τίγρη θα επιτεθεί στον άνδρα.
Ο Αριμάν σκέφτεται λίγο, έπειτα πληκτρολογεί βιαστικά.
Μερικές ώρες αργότερα ένα παραπλέον πλοίο που είχε ειδοποιηθεί για το ναυάγιο, εντοπίζει τη βάρκα με τη λευκή τίγρη της Βεγγάλης.
Στο νερό, δίπλα στη βάρκα, κολυμπά εξαντλημένος ένας ναυαγός με καταξεσκισμένα τα χέρια του από τα νύχια του ζώου.
Η ασφαλιστική εταιρεία που έκανε στη συνέχεια τις έρευνες, δεν κατάφερε να ανιχνεύσει την αιτία της φωτιάς στο πλοίο. Μυστήριο επίσης παρέμεινε πώς έπεσαν ανάποδα όλες οι ναυαγοσωστικές λέμβοι, πλην μιας. Αλλά και το γεγονός ότι , εκτός από έναν, πνίγηκαν όλοι οι επιβαίνοντες, ενώ σώθηκε μια τίγρη, ήταν τόσο απίθανο, που το ανέφεραν όλα τα ειδησεογραφικά πρακτορεία του κόσμου.
Οι συνέπειες του παιχνιδιού τους ωστόσο καθόλου δεν ενδιαφέρουν τον Ατάρ και τον Αριμάν.
- Οχτώ-ένα! Χάλια τα πήγες αυτή τη φορά, Αριμάν, χαχανίζει ο Ατάρ.
-Οχτώ-δύο, λέει ο Αριμάν μουτρωμένος. Μην ξεχνάς πως έσωσα και την τίγρη.
-Εν τάξει, οχτώ-δύο. Είσαι τώρα για άλλο ένα;
-Είμαι. Τι λες να παίξουμε;
-Λέω να παίξουμε ένα καλό σεισμό αυτή τη φορά.
-Πάλι σεισμό; Πριν ένα μήνα δεν τον παίξαμε στην Αϊτή;
-Άλλο στην Αϊτή. Τώρα θα πάμε στη Χιλή. Οχτώ Ρίχτερ είναι καλά;
-Κάνε τα εννιά.
-Οχτώ κόμμα οχτώ και ξεκινάμε. Ποιος θα κάνει τον κακό;
5/3/10
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
3 σχόλια:
Αυτά τα κακά παιχνίδια φαίνεται να ερμηνεύονται ως μάχη του Καλού και του Κακού υπό την αιγίδα του Τυχαίου.
Και βεβαίως ρεαλιστικά μετά από μια βίαιη καταστροφή ή μια παράλογη έκρηξη πόνου, φαίνεται ορθάνοιχτος ο δρόμος για τον θρίαμβο του διττού παράλογου:
Από τη μια μυρίζουμε το αίμα, βλέπουμε το μακελειό, ακούμε τα ουρλιαχτά, νοιώθουμε τον οξύ πόνο στο σώμα και το συναίσθημα μας.
Από την άλλη υπάρχει κι ο άλλος δρόμος, ο ίδιος πάνω και κάτω, και η ερμηνεία του Ηράκλειτου περί αρμονίας των αντιθέτων κι ακόμα η Ταοϊστική ερμηνεία και η ερμηνεία του Ζεν, που δεν διαχωρίζουν σε ξεχωριστές οντότητες το Καλό και το Κακό, αλλά αποδίδουν το διαχωρισμό στην ανθρώπινη τυφλότητα.
"Blindness creates evil", γράφει ο Lao Tzu επιμένοντας στη μεγάλη σημασία της απόλυτης Κενότητας, ως μόνης οδού γνώσης του αληθινά υπαρκτού.
Αντιγράφω επίσης προχείρως από το βιβλίο του Lao Tzu "Tao Te Ching", που μεταφυσικώς ειπείν "έτυχε" να βρίσκεται μπροστά μου καθώς διάβαζα το κείμενο σου, το απόφθεγμα αρ.50:
"Emerge into life, enter death.
Life is only the thirteen body parts,
Death is only the thirteen body parts.
Human life, moving towards death,
Is the same thirteen.
Why is this?
Because life gives life to substance.
You have heard of people
Good at holding on to life.
Walking overland they don't avoid
Rhinos and Tigers.
In battle they don't arm themselves.
The rhino's horn finds nothing to gore.
The tiger's claws find nothing to flay.
Weapons find nothing to pierce.
Why is this?
They have no mortal spot."
Κι επειδή πάντα ο φόβος φυλάει τα έρημα, το πικρό κείμενό σου ας φυλάει την εδώ ερημιά μου, στον τόπο όπου η Κενότητα είναι τόσο συμπαγής, ώστε σε κάνει να ξανασκεφτείς την πέραν του Καλού και του Κακού ηρακλείτια σκοτεινή αρμονία "αυτού που είναι έξω από εμάς".
AKG
Κι επειδή εδώ είναι πολύ περασμένα μεσάνυχτα, η τυφλότητα επηρέασε και την ορθογραφία μου, ζητώ συγγνώμη για τα ορθογραφικά λάθη μου.
AKG
Ο Ατάρ και ο Αριμάν εκπροσωπούν τις (άλογες;)δυνάμεις που είναι πέραν του καλού και του κακού.Εμείς δε σε αυτό το κοσμικό παιχνίδι ίσως είμαστε απλώς ηλεκτρονικές σκιές.
Μια άποψη φυσικά είναι αυτή.
Υπάρχουν και χειρότερες.
Δημοσίευση σχολίου